Morten Flyen starter i Digmi – Digmi ekspanderer i Norge

Morten Flyen starter i Digmi – Digmi ekspanderer i Norge

Morten Flyen starter i Digmi – Digmi ekspanderer i Norge

2022-11-16

Nå er det snart gått et år siden Digmi ble lansert i Sverige og utviklingen har mildt sagt gått fremover. Siden i våres smøg Digmi seg inn på det norske markeder og etter sommeren ble Hår1 kjeden, Norges største spesialkjede for frisører, partner med Digmi. Nå ansetter foretaket Morten Flyen som salgsansvarlig for Norge.

Digmi, tech-foretaket fra Jönköping, har bare vært aktivt ett år, men har allerede over 100 tilknyttede frisørsalonger i skrivende stund. Deres produkt, et skreddersydd nettbrett, skal gjøre frisørsalonger mere digitale og bærekraftige, Siden i våres har utvalgte salonger i Norge testet Digmi, både kjeder og mindre salonger, og under sommeren ble Hår1-kjeden interessert og ville teste ut produktet.
-Att Hår1 tok oss inn som leverandør er så klart en stor milepæl for oss. Foruten om at de er en stor samlingsplass for frisører ga det oss en bekreftelse på at vi gjør noe riktig. Nå ser vi virkelig frem til å få treffe og prate med alle deres 500 medlemssalonger, sier Joel Lagerkvist, CEO på Digmi.

I samband med et nye partnerskapet bestemte Digmi seg for å gjøre en ordentlig satsing i Norge, og det er her Morten Flyen kommer inn i bildet. Morten har arbeidet i L’Oréal i over 32 år, har hatt mange ulike roller og jobbet med flere ulike varemerker – sist var han ansvarlig for alt direktesalg til distributørene i Norden. I starten av 2020 gikk Morten ut i pensjon, men han har lengtet tilbake til bransjen siden det.
– L’Oréal har vært en fantastisk arbeidsplass der jeg har fått muligheten til å lære å kjenne mange frisører i hele Norge. Derfor er det en fantastikk mulighet for meg å igjen ha kontakt med de samme menneskene i en ny rolle. Det var den kontakten og samarbeidet med frisører over hele landet som var det vanskeligste å slippe da jeg gikk av med pensjon. Jeg ser virkelig frem tilet samarbeide med Digmi, forteller Morten Flyen, salgsansvarlig i Digmi Norway AS.

Siden desember 2021er Digmi bærekrafts partner til L’Oréal, hvilket innebærer at de sammen ønsker å hjelpe salonger i Norden å bli mere bærekraftige. Initiativet skal engasjere frisører til en bærekraftig omstilling og inkluderer ulike foretak som gjør alt fra avfallshåndtering til ansvarsfull vannforvaltning. Digmi skal hjelpe til å bytte ut fysiske magasin mot et digitalt abonnement som gir en mye mindre klimapåvirkning og forbedret kundeopplevelse. Samarbeidet innebærer at alle L’Oréals selgere er ambassadører for Digmi, hvilket gir dem tilgang til tusentalls nye kunder. Morten kommer til å være Digmi’s ansikt utav i Norge og skape en bro mellom Digmi og frisørsalongene. Han kommer til å sette søkelys på å finne nye leverandører, få inn større kunder og være deres kontaktperson. Ifølge Joel Lagerkvist var Morten et godt valg.
– Morten er veldig troverdig og erkjent person i bransjen. Han er rolig, pedagogisk og trygg. Vi synes at han har en herlig innstilling til livet og det er mange i bransjen som stoler på Morten og som liker ham, sier Joel Lagerkvist.