Pressrelease: Stjernefrisører digitaliserer salongen med hjelp fra tech-selskap
Pressrelease: Stjernefrisører digitaliserer salongen med hjelp fra tech-selskap
Pressrelease: Stjernefrisører digitaliserer salongen med hjelp fra tech-selskap
2024-04-10
Den prisbelønte svenske salongen Victor Noblesse, med røtter tilbake til 1959, er en av salongene som har vært med på å forme og utvikle fremtidens plattform for hårpleiesalonger. De digitaliserer for å unngå problemer og for å gi bedre service til gjestene. De gjør det også for å modernisere for frisørene og for å få nye inntekter.
De fleste salonger i verden har en resepsjon eller kasse der alle kunder står i kø for å betale og bestille neste besøk. Slik har det vært i tiår. -Vi er her for å hjelpe frisørene. Vi ønsket å redusere deres stress, administrasjon og problemer. Derfor startet vi, sier Tobias Lindberg, grunnleggeren av Digmi.
I dag har 150 salonger i Norden Digmi. Ifølge kundeundersøkelser skyldes den store tilstrømningen av kunder at frisørene ønsker å gi en bedre opplevelse til sine kunder, men de ønsker også å effektivisere og modernisere for sine frisører samtidig som de får mer inntekter. Alle salonger er også interessert i å gjøre kostnadsbesparelser.
Nye inntekter og økt lønnsomhet
– Ved å eliminere dagens tradisjonelle resepsjoner kan for eksempel salonger få plass til en ny stol som kan leies ut eller flere produkter som kan selges, sier selskapets administrerende direktør Joel Lagerkvist.
En av salongene som tidlig så fordelene med digitalisering, var Victor Noblesse i Göteborg med stjernefrisøren Dani Abunar i spissen, som sammen med sin kone Marlene eier og driver salongen. Dani har mange meritter på sitt CV som verdens-, europeisk og nordisk mester i sitt yrke. Sammen har Dani og Marlene vunnet priser som for eksempel Årets Frisør to ganger.
-Vi valgte Digmi fordi vi ønsket at våre frisører skulle kunne håndtere både bestilling og betaling direkte fra frisørstolen. Dette frigjør tid i vår resepsjon, og samtidig øker det vår gjentagelsesfrekvens blant våre eksisterende kunder, sier Marlene. -Samtidig tilbyr vi kunden en mer moderne og større service, sier Dani og avslutter; med Digmi unngår vi teknologisk strul siden alt styres av dem.
I Digmis første år ble det tilbudt 7000 digitale magasiner for frisørenes kunder. Nå lanseres Digmi 2.0, noe som betyr at alle frisører har alt de trenger på en digital plattform.
-Ved å bruke Digmi kan alle frisører spare penger sammenlignet med det man betaler i dag, samtidig som de gir sine kunder en enda bedre opplevelse, sier Conny Mohlin, som er selskapets tekniske ansvarlige.
For mer informasjon: Joel Lagerkvist, VD Digmi, joel@digmi.se; Tobias Lindberg, majoritetseier og IR-ansvarlig, tobias@linstar.se
Om Digmi: Digmi er et innovativt tech-selskap fra Småland, som opererer nasjonalt og internasjonalt innen skjønnhets- og hårpleiebransjen.